ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

عكس امام خميني(ره) در اردوگاه تكريت11 تبرك بود


يك آزاده دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با فارس:

خبرگزاري فارس: يك آزاده دفاع مقدس گفت: در زمان اسارت، عكس امام خميني (ره) را از مجله منافقين برداشته بودم، بچه‌ها اين عكس را به عنوان تبركي، آسايشگاه به آسايشگاه، دست به دست مي‌گرداندند و با آن درد دل مي‌كردند.
اسماعيل يكتايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايثار و شهادت باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: دوره اسارت خود را در اردوگاه «تكريت 11» سپري كردم؛ در سال 68 با شنيدن خبر ارتحال امام خميني (ره) غم و ماتم رزمندگان از يك طرف و سخت‌گيري عراقي‌ها در برگزاري مراسم عزاداري براي امام خميني (ره) از طرف ديگر، روحيه اسرا را تضعيف كرده بود.
وي بيان كرد: مشكلات زيادي براي برگزاري مراسم عزاداري داشتيم با اين وجود هيچ يك از اسرا نمي‌توانستند در سوگ ارتحال امام خميني (ره) ساكت بمانند.
اين آزاده دفاع مقدس اظهار داشت: در هواي گرم با بر تن داشتن لباس سياه كه مخصوص زمستان بود در محوطه حاضر مي‌شديم؛ عراقي‌ها با مشاهده اين صحنه تعجب مي‌كردند و مي‌گفتند مگر زمستان شده است كه اسرا اين لباس‌ها را بر تن كرده‌اند.
يكتايي عنوان كرد: اينها همه برگرفته از نوع نگاهي بود كه اسيران به رهبر، ملت و دين خود داشتند و اين پايبندي‌ها سبب شد كه استقامت خود را حفظ كنيم